tisdag 25 februari 2014

Ringvägen runt

Idag gick jag Ringvägen runt för första gången i år. Det var mulet och fuktigt och blåste en del.






söndag 23 februari 2014

Promenad i våtmarkerna

Idag tog vi en liten runda i våtmarkerna för att se om det kommit några vårfåglar. Det vårligaste vi såg var en ormvråk och en massa nya pilfinkar vid fågelmatningen. Det är fortfarande långt till vår.
Sångsvanarna, som har varit där hela vintern var fortfarande kvar.






lördag 22 februari 2014

Lördagspromenad på Lövhagen

Idag har solen äntligen bestämt sig för att lysa på onda och goda. Vi tog därför årets första promenad på Lövhagen. Ett område med omväxlande skärgård, strandskog och mossig barrskog.






fredag 21 februari 2014

Slaskvinter på Kalvö

Nu ligger det blötsnö över de första vårblommorna. Haren har skuttat omkring och kollat menyerna på de olika lotterna.




torsdag 20 februari 2014

Vinter igen

När jag vaknade imorse blev jag snopen. Nu var allting vitt igen!



tisdag 18 februari 2014

Morgonvandring till hamnen

Idag var det strålande sol och -1grad. Jag gick en promenad till hamnen.





måndag 17 februari 2014

Första vårpromenaden

Efter flera veckors fuktiga gråa väder tittade äntligen solen fram. Jag passade på att ta en vårpromenad kring Nicksta.




onsdag 12 februari 2014

Snöfritt

Nu är det snö- och isfritt igen och lätt att promenera. Tyvärr ligger det lite is kvar och kyler. Även om ljuset är på väg tillbaka är det för tidigt att så grönsaksfröer. Jag får nöja mig med min fönsterodling.


 
Här är mina fina stavar, som får fart på musklerna.
 

 
Än dröjer det innan någon hoppar från tornet.
 
 
Så här ser det ut när krasse, rättika, rädisor och senap gror.
 
 
 
 

lördag 1 februari 2014

Snöstorm

Igår efter lunch började det snöa ordentligt. Det var inte så stora flingor, men lite snöigt var det ändå när jag gick ner till centrum.