fredag 29 november 2013

Eftermiddagspromenad kring Nicksta

Så här års mörknar det fort. Redan efter lunch står solen lågt.


 
 
 
 
 
 
 
 

måndag 25 november 2013

Måsar och trutar i Svandammen

Nu börjar isen lägga sig och de fåglar som dröjt sig kvar har ont om mat.

 
Tonårig fiskmås
 
 
Skrattmås i vinterdräkt
 
 
Ung gråtrut
 
 
 
Hungrig gråtrut

söndag 24 november 2013

Söndagspromenad i våtmarkerna

Idag är det den första höstdagen med minusgrader. Solen stod lågt över våtmarkerna.


 
 
 
 
 
 
 
 
 

onsdag 20 november 2013

Novemberdimma på kolonin

Dimma gör världen lite annorlunda och mer spännande.


 
 
 
 
 
 
 
 

måndag 18 november 2013

Odlingar i köket

När det inte går att odla på kolonilotten, odlar jag i köket,


 
Smörgåskrasse
 
 
 
 
Ärtskott
 
 
Linsgroddar
 
 

lördag 16 november 2013

Hippeastrum

Nu har min Mini Amaryllis i köksfönstret slagit ut.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

onsdag 13 november 2013

Stadspromenad

Idag har jag tagit en promenad genom vår lilla stad - ner till hamnen och hem igen.




 
 



tisdag 12 november 2013

Ruskväder

Idag har det blåst och regnat hela dagen. En riktig novemberdag.

 
 

fredag 8 november 2013

Fredagspromenad i våtmarkerna

Idag tog vi en promenad i våtmarkerna. Allt var lugnt och stilla. Färgerna var dämpade.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

tisdag 5 november 2013

Novembersol

Igår var det soligt och fint på min Nickstapromenad. När solen står så här lågt blir färgerna lite annorlunda.











söndag 3 november 2013

Söndagspromenad

Idag tog vi en promenad före lunch. Allt var lugnt och stilla.




Höstdag på kolonin

Igår var vi och städade på vår kolonilott. Det var fint höstväder så det gick fint att flytta utemöblerna till altanen och frosta av kylskåpet.






fredag 1 november 2013

Fågelmatning

Idag är det Allhelgonadagen och då börjar jag mata fåglarna på gården. Idag blev det två spiraler med talgbollar. Kråkorna är alltid med när det händer något.