De här bilderna tog jag med Olympus XA en kulen vintermorgon.
Här kommer jag att visa bilder tagna med olika kameror. Jag kommer också att presentera kamerorna efterhand som jag använder dem.
måndag 29 december 2014
söndag 28 december 2014
torsdag 18 december 2014
onsdag 17 december 2014
Midvintersol
Nu orkar solen inte högt över horisonten. Även mitt på dagen blir det snedljus. Den första bilden är tagen vid niotiden och de andra framåt tolv.
söndag 7 december 2014
fredag 5 december 2014
dagarna mörkna minut för minut
Nu har det varit en rad dagar med väldigt dåligt ljus. Det har knappt gått att fotografera, men här är ändå några bilder. Bilderna är tagna med Smena 8M.
torsdag 27 november 2014
Rimfrost och dimma i våtmarkerna
onsdag 26 november 2014
söndag 23 november 2014
fredag 21 november 2014
Hus
Jag har alltid tyckt om att fotografera hus. Hus har spännande ytor och fönster, skyltar och plåtrännor bildar mönster. Färgen ändrar sig efter fuktighet, ljusets riktning och färg. Bilderna är tagna med Nikon FG 20.
torsdag 20 november 2014
Höstmörker
Den här veckan har det knappt gått att fotografera överhuvudtaget. Bländare 2.8 på Olympus XA har varit inställd hela veckan.
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)



.jpg)















