Rimfrost och sol gick över i dimma. Jag fotograferade med Nikon FG 20.
Här kommer jag att visa bilder tagna med olika kameror. Jag kommer också att presentera kamerorna efterhand som jag använder dem.
torsdag 27 november 2014
onsdag 26 november 2014
söndag 23 november 2014
fredag 21 november 2014
Hus
Jag har alltid tyckt om att fotografera hus. Hus har spännande ytor och fönster, skyltar och plåtrännor bildar mönster. Färgen ändrar sig efter fuktighet, ljusets riktning och färg. Bilderna är tagna med Nikon FG 20.
torsdag 20 november 2014
Höstmörker
Den här veckan har det knappt gått att fotografera överhuvudtaget. Bländare 2.8 på Olympus XA har varit inställd hela veckan.
onsdag 19 november 2014
Minns i november den ljuva september
söndag 16 november 2014
Bilder tagna med Olympus Trip Junior i september 14
Olympus Trip Junior är en helautomatisk 35 mm kamera med motordrift och inbyggd blixt. Den har fixfokus och en slutare på 125 sek. Kameran är väldigt enkel, men ger kul resultat. Kameran började tillverkas i början av 90-talet.Jag köpte den på loppis för 20 kr.
lördag 15 november 2014
fredag 14 november 2014
onsdag 12 november 2014
Kolonibilder tagna med Olympus XA
Olympus XA är en kompakt liten kamera med avståndsmätare och bländarförval. Den har ett skarpt sexlinsigt objektiv med inre fokusering. Det betyder att frontlinsen aldrig rör sig. Kameran är ungefär lika stor som en Minox, men behöver inte fällas ut. Man drar bara undan en lucka. XA kom redan 1979, men fortsätter att fungera utmärkt. Här kommer lite höstbilder från koloniområdet.
fredag 7 november 2014
torsdag 6 november 2014
Våtmarkerna i motljus
Här kommer fler bilder fotograferade med Nikon FG20. Filmen är Lady Grey 400 och framkallaren är Rodinal. Jag tycker kornet som Rodinal ger är så häftigt.



.jpg)



.jpg)
















.jpg)

.jpg)



.jpg)
.jpg)
.jpg)




















